Våga vara du!

Att våga vara sig själv idag är svårt. Mycket svårt. Våga är väl inte helt sätt ord men.. Man påverkas i alla fall hela tiden till vad man ska tycka och tänka. Reklam, tv, kompisar, i skolan. Överallt. Jag försöker vara så medveten jag kan om det men det hjälper ju inte heller. Alla påverkas ändå på ett eller annat sätt.

Man kan se väldigt tydligt i många bloggar. De flesta skriver om samma saker. Dagens outfit är något som ofta syns. Men skriver de om dagens ouitfit för att det är det som de gillar mest att skriva om? Eller finns det någon annan andledning? Går det väldigt bra för en blogg med dagens outfit så vill man kanske göra ett test för att få igång sin blogg för då kanske det fungerar för mig också. Man gör det ju då för att få läsare och inte för att det egentligen är det man vill skriva om. Hade man valt själv hande man kanske valt något helt annat. Men så tror man ju att dagens klädstil är det enda folk vill läsa om för att det fungerar ju för den bloggen med många läsare.

Men det måste vara något speciellt i det man skriver. Jag säger inte att jag kommer få massa läsare hit för att jag väljer att skriva om något helt annat. Inte alls. Men jag skriver om det jag känner för. Eller? Men då var vi där igen. Andledningen till att jag skriver det jag skrver nu är att alla andra har dagens outfit i sina bloggar. Hade de inte haft de hade jag ju inte fått för mig att starta något som inte innehåller detta eller ens skriva. Eller?

                                                                 
                                                          // Tjejen bakom Fuck You, I won´t do as you tell me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0